Sinds kort heeft de Posten een ontwikkeltraject voor alle contactverzorgenden. Daarmee zetten we deze functie nog beter op de kaart. Benieuwd naar wat het ontwikkeltraject inhoudt en wat het ontwikkeltraject oplevert voor klanten, naasten en medewerkers?
Op vrijdag 24 juni 2022 startte er een speciaal ontwikkeltraject voor alle contactverzorgenden. Wat zijn de taken van een contactverzorgende eigenlijk? En waarom vinden we dit traject belangrijk?
De contactverzorgende bij de Posten is verantwoordelijk voor de coördinatie van de zorg voor een aantal klanten. Naast de werkzaamheden als verzorgende IG regelt de contactverzorgende dat elke klant een actueel zorgplan heeft, waarbij rekening wordt gehouden met de klantwensen. Daarnaast is de contactverzorgende het aanspreekpunt voor alle betrokkenen, met als gezamenlijke missie: zorgdragen voor de beste kwaliteit van leven.
De visie van de Posten is het uitgangspunt bij dit ontwikkeltraject. Het doel van het traject is om:
Het traject is praktijkgericht en bestaat uit drie modules van elk één dag.
Alle contactverzorgenden zijn uitgenodigd om zich via Kenniswijzer in te schrijven.
Via ons Intranet blijft men op de hoogte hoe het de contactmedewerkers tijdens hun traject vergaat en met welke leerpunten ze in de praktijk aan de slag gaan.
Ons hart gaat
anders kloppen ...